Stend fitness

Bilde viser elever som trener på Stend fitness.

På Stend har vi eige treningssenter. Dette blir brukt mykje i undervisinga. Utanfor skuletid kan elevar og tilsette bruke senteret til eiga trening.

Opningstid

Måndag-Fredag: 0600-22.00
Laurdag: 08.00-18.00
Søndag: 09.00-21.00

Senteret kan kun benyttes av skolens elever og ansatte. Skolen fraskriver seg ansvar for skader som oppstår når reglene under ikke er fulgt.

Man trener på eget ansvar! Innføring i bruk av treningssenteret blir gitt i kroppsøvingsfaget. Stend Fitness er videoovervåket, og brudd på reglene kan/vil føre til utestengelse.

• Rydd opp vektene etter deg!
• Nøkkelkortet ditt kan kun benyttes av DEG! Brudd fører til utestengelse!
• Håndkle er påbudt. Ta et rent håndkle, legg dette i kurv til vask etter endt trening
• Tørk av apparatene etter du er ferdig. Svetter du mye, så bruk sprayflasker i senteret på apparatene
• La andre slippe til på apparatene/vektene når du har pause
• Ikke DROPP vekter! Dette fører til permanent utestengelse!
• Stønning og skriking ved løfting av vekter er IKKE tillatt!
• Det er ikke lov å trene i bar overkropp!
• Bruk tørre rene innesko!
• Vær nøye med personlig hygiene. Det er flere som trener på samme sted som deg
• Tren aldri tunge benkpress, knebøy og frivektsøvelser alene, eller uten god sikring
• Ingen barn har adgang til senteret, heller ikke når foreldrene er med. Dette på grunn av sikkerheten
• All bruk av midler som er i dopinglisten fører til umiddelbar utestengelse av senteret og skolen

Undervisning er prioritert i skoletiden.

Treningssenteret har kameraovervåking, bruk av bilder herfra er regulert av, og blir behandlet i tråd med gjeldende regelverk.

Ved spørsmål; kontakt avdelingsleder på idrett, Rune Lindgren (e-post).